«Ақмола облысы білім басқармасының  Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Құмсуат ауылының негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесіне
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Кумсуат отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Ұлы Абай, сенің есімің Мәңгілік!" сынып сағаты". Скорикова Е. Е.

25.02.2020

Сынып сағаты
Тақырыбы: Ұлы Абай, сенің есімің мәңгі!
Мақсаты: Ұлы Абай Құнанбаевтың тұлғасымен танысу.
Міндеттер:
- оқушыларды қазақтың ұлы ақыны шығармашылығымен таныстыру;
- адамға және оның ішкі әлеміне қызығушылықты тәрбиелеу;
- оқушылардың танымдық белсенділігін, әдеби-шығармашылық қабілеттерін дамыту;
- оқушылардың рухани әлемін дамыту;
- Отан тарихы мен мәдениетіне деген қызығушылықты тәрбиелеу;
- азаматтық ұстанымды, адамгершілікті, қазақстандық патриотизм сезімін қалыптастыру.
Өткізу жоспары:
1.Ұйымдастыру сәті
а) сәлемдесу
б) психологиялық көңіл-күй
2.Негізгі бөлігі
а) білімді өзектендіру
б) Абай Құнанбаевтың өмірбаяны
в) топпен жұмыс
3.Қорытынды бөлім
а) қорытынды шығару
б) рефлексия
Жабдықтар: акт, портрет
Сабақта қолданылатын әдістер:
1. Сөздік-әңгіме
2. Көрнекі-презентация
3.Сын тұрғысынан ойлау тәсілдері: кластер, "словечко Доскажи" ойыны, рефлексия
4. Ішінара-іздеу әдісі


Сынып сағатының барысы:
1.Ұйымдастыру сәті
а) сәлемдесу
- goodafternoonchildren, мен бүгін көруге қуаныштымын.
б) психологиялық көңіл-күй
Міне, әдеттегідей, қайтадан, 
Біз үшін қоңырау шалдық. 
Демек, айналысу керек, 
Басталады сабақ.
2.Негізгі бөлігі
а) білімді өзектендіру
- Бүгін біз сіздермен бір адам туралы сөйлесеміз. Біз сіздермен бірге кім туралы білу үшін, Мен сізге видеороликті көруді ұсынамын. (Абай Құнанбаев туралы бейне)
- Видеороликтерді көріп, бүгін сіздермен бірге кім туралы айтамыз?  (балалардың жауаптары)
- Рас, біз қазақтың белгілі ақыны Абай Құнанбаев туралы айтамыз. (1-қосымша)
- Ол туралы не білесіз? (балалардың жауаптары)
б) Абай Құнанбаевтың өмірбаяны
- Жігіттер, ал қазір қандай уақыт? (қыс)
-Дұрыс, қазір далада қыс, ал жүрді сізге сабақ, көшеде бала бақшада Сіз үшін қармен көгілдір және ақ, мен қалаймын, оларды сыйлау керек. Сіз ұнаған кез келген таңдаңыз. Енді Мен сізге түстердің түрлері бойынша топтарға бірігуді ұсынамын.
- Қазір сіз топтарда жұмыс істейтін боласыз, спикерді таңдау қажет. Әр топта Абай Құнанбаев туралы өмірбаяндар болады, топтарда осы ақпаратты басқа топтарға қалай беретініңізді талқылау керек. Менің мақтам бойынша спикерлер сағат тілі бойынша басқа топқа ауысып, оларға өмірбаянның бір бөлігін баяндайды, спикерлер өз тобына оралғанша шеңбермен жүресіз. Топта жұмыс істеу ережелерін еске түсіруді ұсынамын (слайдта)
1 бөлігі оның құрметіне көшелер, аудандар және тұтас қоныстар аталды. Оның шығармалары қазақ және әлем әдебиетінің классикасына айналды. Ақын, философ, ағартушы және қоғам қайраткері Абай Құнанбаев бірі — Қазақстанның көрнекті тұлғаларының. Ол 1845 жылы 10 тамызда Қазақстанда, Семей облысында Шыңғыстау тауының баурайында Қазақ руы Арғын Тобықты руының ірі бай Құнанбай Өскенбаев (Өскенбаев) отбасында дүниеге келген. Абайдың отбасы жергілікті ақсүйектерге тиесілі болды; атасы (Өскенбай) және атасы (Ырғыз) билеушілер мен билер ретінде өз руын бастады. Бастапқыда ақын Ибрагим есімді берді.
2 бөлім екі тамаша әйел – ақылды, әділ, жүрек әжесі Зере мен анасы, мейірімді, өткір Ұлжан Ибрагимді тәрбиеледі. Ол зейінді, әсерлі бала болды, ол үшін анасы оған басқа атау берді – Абай ("Мұқият", "өтірік"деген мағынаны білдіреді). Осы атымен ол өмір бойы өмір сүріп, тарихқа кірді. Абай бай және бай биевтер мен ақсүйектерден шыққан. Жақсы білім алған-Семей медресесінде, сондай-ақ орыс мектебінде оқыған. Құнанбаев жас кезінен бастап әдебиетпен (орыс, еуропалық), сондай-ақ Шығыс ғалымдарының жұмыстарымен айналысқан. Абай 170-ке жуық өлең, 56 аударма жасап, поэмалар, "қара сөздер", "Қарасөздер"жазды. Осы жылы қазақ халқының белгілі ақыны Абай Құнанбаевтың туғанына 175 жыл толады.
3 бөлім Абай тек ақын, аудармашы ғана емес, музыкант, қазақ халық музыкасының терең білгірі және нәзік бағалаушысы болды. Ол сондай-ақ "Евгений Онегиннен"үзінді аудармаларына әуен жасады. 1887-1889 жылдары Пушкин есімі мен оның батырларының есімдері, Онегин мен Татьянаның есімдері осы әндердің қанатында даладан ұшып өтіп, қазақ ақындары мен қазақ эпикалық поэмаларының батырларының есімдері сияқты қазақ халқы үшін туған. Абайдың музыкалық мұрасы Қазақ ұлттық өнер тарихында ерекше орын алады. Қазақстанның шығармашылық мұрасына Абай Құнанбаевтың көптеген әндері кіреді. Тіпті мұнда ұлы ақын новатор болды. Ол басқа рифмалар мен әуендерді қолданды. Көркем слогдың өлшемі мен формаларымен эксперименталды.
в) топпен жұмыс
- Ойын "словечко доски" деп аталады, әр топтан спикер кез келген түсті таңдайды. Бұл парақта сіз ұсыныс бар, Сіздің тапсырмаңыз, топта сөйлемді толықтыру. Бұл тапсырма 3 минут. Әр топтан команда спикері жауап береді. (2-қосымша)
- Жарайсыңдар балалар, сіз тапсырманы жақсы орындады. Ал енді Мен сізге Абай Құнанбаевтың шығармашылығымен танысуды ұсынамын. Үстелдерде оның өлеңі бар. Сіз оны оқып, өлеңде не айтылғанын анықтап, өлеңге лайықты иллюстрацияны таңдау керек. (3-қосымша)
Қыс
Ақ Тонда, иық, қардан ақ,
Күміс үлкен сақалы бар көз жасы және оның жасы,
Өмір сүретіннің жауы, адаммен бірге
Ол қыста қарға барады.

Ескі сват, ақ атасы көп бед жасады.
Тыныс алудан-қар, боран.
Бұлт қалпақпен қас қағыңыз,
Ол адасып, кряхта, боялған, румян.

Қасы қатты - бұлдыр көрініс;
Бастары - скучно қар жауды.
Ол ескі түйе секілді,
Содан кейін алты жүздік киіз үй дірілдейді.

Егер балалар аулаға жүгіріп жүрсе,
Ол мұрын мен щеткасын қолмен қысады;
Бұл армяке, қр полушубке дубленом бақташы
Суық желге артқа бұрылды.

Конь сынған сәтсіз тырысады мұз,
Және аш табын еле-еле бредет.
Қасқырдың ашкөзді жартасы-қыстың ұйытқысы,
Малшы, күн мен түн малды күзет!

Жаңа орынға табынды іздеңіз,
Қайғы емес, егер сізге поспать,
Сізге кедей малмен бөлісу жақсы!
Болмаңыз, волкам средь дала пировать!

- Балалар, бұл өлең не туралы? (қысқы туралы)
- Қазір қандай уақыт болды? (қыс)
- Қыста қандай өзгерістер болады? 
- Жарайсындарбалалар, қазақ, ағылшын тілдерінде "қыс" сөзі қалай естіледі? (Кыс)
3.Қорытынды бөлім
А) сабақ қорытындысы
- Балалар, біз бүгін сіздермен бірге кім туралы әңгімеледік? (Абай Құнанбаев)
- Өзіңіз үшін жаңа не білдіңіз?
- Алған білімдерін бекіту үшін мен топтарда кластер құруды ұсынамын. Партада Абай бейнесі бар парақ жатыр, ол туралы дұрыс ақпаратты таңдап, параққа жапсыру керек.
Б) "Цветик – многоцветик" Рефлексия (4-қосымша))
- Балалар, қазір Мен сіздерге Абай Құнанбаевтың 175 жылдығына арналған әдемі гүл жасауды ұсынамын. Сіздің үстеліңізде жапырақтар бар, Сіз Абай атымен байланысты бір сын жазыңыз және жапырақтарды бояй аласыз.
 
2-қосымша
1.Бастапқыда ақын атын берді.........(Ибрагим)
2.Абай тек ақын, аудармашы ғана емес, сонымен қатар ... (музыкант)
3.(Зере әжесі, анасы Ұлжан)
4.Жақсы білім алды – Семей медресесінде, орыс мектебінде оқыды. )
5.Осы жылы Абай Құнанбаев............(175 жыл)
6. Абай есімі білдіреді......(Мұқият, өтімді)

Просмотров: 624


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст